Збагачувати словниковий запас

Для цього слід читати вголос художню літературу й переказувати прочитане. Це дасть змогу збагатити мовлення синонімами, порівняннями, епітетами, метафорами тощо. Так можна уникнути незручних пауз, адже завжди буде що сказати

Вживати прості й короткі речення

Що довша й складніша мовленнєва конструкція, то більша ймовірність, що в ній з’явиться слово-паразит. Короткі речення звучать впевненіше й переконливіше. Вони дають змогу чітко викласти думку й не перевантажити слухача зайвою інформацією

Говорити і дихати повільно

Складно контролювати мовлення педагогові, який говорить швидко. Знизити темп мовлення допоможе уповільнене дихання. Повільний вдих дасть змогу зупинитися на мить й продумати наступну фразу

Контролювати емоції

Стрес може бути спровокований не лише публічним виступом, а й простою розмовою, зокрема з невдоволеними батьками учня. До публічних виступів треба ретельно готуватися. Що менше педагог готовий, то більше хвилюється, а отже, недоречні паузи й підсвідоме заповнення їх словами-паразитами гарантовані. Текст потрібно повторювати багато разів, поки він не складеться в голові в чітку й повну картину. А з незапланованою комунікацією з батьками все інакше. У пригоді стане контроль дихання й концентрація на інтонаціях. Це допоможе висловити емоції голосом і уникнути застосування зайвих слів, а педагог почуватиметься й виглядатиме впевненіше